ΘΕΜΑ: Εισαγωγή Κατά Προτεραιότητα στο Δημόσιο Σχολείο,
Εκπαιδευτικών Αποφοίτων Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.
1. Ως σπουδαστές του παραρτήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ) Σαπών Ν. Ροδόπης αισθανθήκαμε την ανάγκη να συντάξουμε αυτήν την επιστολή προβληματιζόμενοι για τον τρόπο πρόσληψης εκπαιδευτικών, τόσο στο διάστημα της μεταβατικής περιόδου που καθορίζει ο Ν.3848/2010 (μέχρι και το σχολικό έτος 2011-2012), όσο και για την περίοδο μέχρι του τέλους του δευτέρου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ από την έναρξη εφαρμογής του ως άνω νόμου, που θα εξακολουθήσουν να ισχύουν οι διατάξεις περί Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας(άρθρο 9, παραγρ 6).
2. Παρότι επικροτούμε απόλυτα το πνεύμα του εν λόγω νομοσχεδίου, αναφορικά με την αναγκαιότητα όλοι οι εκπαιδευτικοί που θα διδάσκουν στα Ελληνικά Σχολεία να διαθέτουν το προσόν της απαραίτητης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, εντούτοις διερωτώμεθα γιατί η διαφαινόμενη αυτή εξύψωση και αναβάθμιση του προσόντος αυτού δε βρίσκει πλήρη ανταπόκριση στην πράξη, με την κατάταξη κατά αποκλειστική προτεραιότητα των αποφοίτων της ΑΣΠΑΙΤΕ στους πίνακες υποψηφίων εκπαιδευτικών.
3. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρ. 14 του Ν. 1566/1985 μεταξύ των τυπικών προσόντων που απαιτούνται για το διορισμό υποψηφίων σε ορισμένους κλάδους εκπαιδευτικών συγκαταλέγεται και αυτό του πτυχίου ΑΣΠΑΙΤΕ ή ισοδύναμου προς αυτό. Με τις διατάξεις των Ν. 2834/2000 και 3194/2003 προβλέπεται ότι τόσο κατά τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών (μέσω ΑΣΕΠ ή από πίνακα αναπληρωτών) όσο και κατά τις προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων προηγούνται οι έχοντες τα πλήρη προσόντα διορισμού.
Αυτό σημαίνει ότι μεταξύ των υποψηφίων στους κλάδους όπου απαιτείται το πτυχίο Παιδαγωγικής Κατάρτισης προηγούνται οι έχοντες αυτό. Ελλείψει αυτών διορίζονταν ή προσλαμβάνονταν ως αναπληρωτές οι μη έχοντες πτυχίο παιδαγωγικών σπουδών.
4. Το γεγονός ότι ελλείψει υποψηφίων με πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας ΑΣΠΑΙΤΕ προσλαμβάνονται επί χρόνια υποψήφιοι χωρίς αυτό, έχει ως αποτέλεσμα στην πράξη να εμφανίζονται στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, υποψήφιοι οι οποίοι εργάζονται ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι, καταχωρούν προϋπηρεσία, στερούνται όμως του πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας.
5. Κατόπιν όλων αυτών εύλογα τίθενται τα παρακάτω ερωτήματα:
(1) Γιατί οι κάτοχοι Πιστοποιημένης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας(χωρίς προϋπηρεσία) δεν τοποθετούνται απευθείας στον Πίνακα Β’ των αναπληρωτών, αφού κατέχουν το απαραίτητο εκ των ως άνω νόμων προσόν της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας και ως εκ τούτου λογικό και δίκαιο θα ήταν να προηγούνται αδιακρίτως των εχόντων ή μη εχόντων προϋπηρεσία αλλά στερουμένων Πιστοποιημένης Παιδαγωγικής Επάρκειας;
(2) Γιατί και η ελάχιστη ακόμη προϋπηρεσία ορισμένων και μόνο ωρών που σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα αποκτήθηκε στο παρελθόν, όπως πολύ καλά γνωρίζετε με αδιαφανείς διαδικασίες(Σιβιτανίδειος Σχολή, Ενισχυτική διδασκαλία κ.λ.π) είναι ικανή να κατατάσσει τα άτομα που την κατέχουν στον πίνακα Β’ και να τα πριμοδοτεί έτσι με σημαντικότατο πλεονέκτημα, σε σχέση με τους κατέχοντες Παιδαγωγική Επάρκεια (χωρίς προϋπηρεσία), που κατατάσσονται στον πίνακα Γ’;
(3) Γιατί στην πράξη καταστρατηγείται το πνεύμα του νόμου που σαφέστατα προτάσσει το προσόν της Πιστοποιημένης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας ως απαραίτητο για την πρόσληψη; Άλλωστε ο αναβαθμισμένος ρόλος της Παιδαγωγικής Επάρκειας επιβεβαιώνεται και με το Ν. 3848/2010, όπου καθορίζεται ότι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ γίνονται δεκτοί όσοι διαθέτουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, καθώς και Πιστοποιημένη Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
- Θεωρούμε λογικό, σύννομο και δίκαιο οι κάτοχοι του μείζονος προσόντος της Πιστοποιημένης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας που προτάσσει ο νόμος (ακόμη και χωρίς προϋπηρεσία) να κατατάσσονται απευθείας στον Πίνακα Β’ των αναπληρωτών και να προηγούνται σε κάθε περίπτωση έναντι των εχόντων απλώς και μόνο προϋπηρεσία.
- Απευθύνουμε την παράκληση να ληφθεί υπόψη ο ισχυρισμός μας αυτός, αφενός μεν γιατί ταυτίζεται με το πνεύμα του νόμου που θεωρεί το προσόν της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας ως μείζον και ουσιώδες, αφού το προτάσσει ως στοιχείο απαραίτητο για το διορισμό εκπαιδευτικών, έναντι κάθε άλλου προσόντος ελάσσονος σημασίας, αφετέρου δε ως επιβράβευση των επίπονων προσπαθειών μας τόσο για την εισαγωγή στην εν λόγω Σχολή με τις υψηλότατες προδιαγραφές προσόντων πέραν του πτυχίου(Διδακτορικά-Μεταπτυχιακά-Ξένες Γλώσσες-Η/Υ), όσο και για την αποφασιστικότητά μας για την ολοκλήρωση των υψηλών απαιτήσεων σπουδών της Σχολής, που προϋποθέτουν μεγάλες θυσίες εκ μέρους μας σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο.
13 comments:
παρακαλώ να αφαιρεθεί (κατά το ελάχιστο) η φράση "αισθανθήκαμε την ανάγκη να συντάξουμε" εφόσον το συνέταξε ένας χωρίς προηγούμενη συζήτηση πάνω στο κείμενο και μερικοί από εμάς διαφωνούμε με το περιεχόμενο!
συμφωνώ με το προηγούμενο σχόλιο
Σεβαστή η άποψή σας, αλλά τουλάχιστον επιχειρηματολογήστε τεκμηριωμένα, μήπως και μας πείσετε....Αν δε συμφωνείτε απόλυτα, τουλάχιστον θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε που διαφωνείτε....
Ένα αρχικό κείμενο όπως αυτό, είναι η απαρχή μιας διαβούλευσης για να καταθέσει ο καθένας τις απόψεις του. Για να το πω απλά, το έναυσμα και τίποτε περισσότερο...Χωρίς προβληματισμούς όμως και με ένα αόριστο αφορισμό κάθε προσπάθειας είναι σίγουρο πως επέρχεται το τέλμα και η απαξίωση της Πιστοποίησης της Παιδαγωγικής επάρκειας. Δε νομίζω άλλωστε ότι και σεις θα το θέλατε...
Υπενθυμίζω τι έγραψα παραπάνω: "παρακαλώ να αφαιρεθεί (κατά το ελάχιστο) η φράση "αισθανθήκαμε την ανάγκη να συντάξουμε" εφόσον το συνέταξε ένας χωρίς προηγούμενη συζήτηση πάνω στο κείμενο και μερικοί από εμάς διαφωνούμε με το περιεχόμενο!". Πάνω σε τι να επιχειρηματολογήσει κανείς;;; Στην αυτονόητη αφαίρεση αυθαίρετα τοποθετημένης φράσης;;; Τα υπόλοιπα περί απόλυτης συμφωνίας κλπ δεν ευσταθούν καθώς απλά μερικοί από εμάς δεν αισθανόμαστε ούτε και αισθανθήκαμε την άνάγκη που περιγράφεται στο κείμενο. Σε φιλικό ύφος λοιπόν επαναλαμβάνω ότι κανείς δεν έχει χρηστεί από επίσημο σωματείο της σχολής ως ο αρμόδιος να εκφράσει τι αισθάνεται ο κάθε ένας από τους υπόλοιπους. Όποτε κακώς (στα πλαίσια φαντάζομαι εντυπωσιασμού) τοποθετήθηκε η φράση που προανέφερα. Το έχω καταλάβει ότι πρόκειται για διαβούλευση για αυτό γράφω τι προσωπικά με ενοχλεί. Δεν μου αρέσει να αποφασίζουν άλλοι για εμένα (το κείμενο λέει αιθανθήκαμε) και να με συμπεριλαμβάνουν σε ενέργειες που δεν με εκφράζουν χωρίς την άδεια μου. Δεν είμαστε κοπάδι αλλά διαφορετικοί άνθρωποι που ο καθένας έχει την άποψή του και πρέπει να είναι σεβαστή. Σέβομαι την όποια προσπάθεια, άσχετα αν συμφωνώ απλά, η μαζικοποίηση χωρίς την άδεια όλων για εμένα είναι ανεπίτρεπτη.
Η πρόθεση μου δεν είναι φυσικά να καταναλώσω άλλο χρόνο ζητώντας το αυτονόητο και απαντώντας σε οτιδήποτε περαιτέρω! Όσα γράφω είναι σαφέστατα! Αυταρχισμοί δεν ευσταθούν ανάμεσα σε υπερπροσοντόχους ανθρώπους που στοχεύουν μάλιστα να γίνουν παιδαγωγοί στο μέλλον.
Με συναδελφική διάθεση...
Καλό βράδυ
Επειδή ειλικρινά δεν έχω αντιληφθεί αν η διαφωνία είναι ως προς την εκφραστική διατύπωση του θέματος ή προς την ουσία και το περιεχόμενο καλό θα ήταν να διατυπώσετε ξεκάθαρα τις ενστάσεις σας....Αν οι απόψεις σου είναι στην ίδια κατεύθυνση της υπεράσπισης του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής επάρκειας τότε να είσαι σίγουρος-η πως θα επικροτήσουμε τις ιδέες σου...
Μην ξεχνάς πως πολλοί είναι αυτοί που επιβουλεύονται το εν λόγω Πιστοποιητικό και έκαναν, κάνουν και θα κάνουν το παν για να το υποβαθμίσουν και να το διαγράψουν κυριολεκτικά ως απαραίτητο εκπαιδευτικό προσόν.
Εμείς όμως που ζήσαμε και ζούμε τις προσπάθειες, τις θυσίες και τις αγωνίες για να φθάσουμε ως εδώ, έχουμε υποχρέωση να υπερασπιστούμε τους κόπους μας...
Γι' αυτό και μόνο το λόγο αξίζουν συγχαρητήρια στους εμπνευστές του κειμένου που πήραν την πρωτοβουλία να προβάλουν τα δικαιώματα των κατόχων Παιδαγωγικής Κατάρτισης. Θα είναι ευτύχημα να βρεθούν συμπαραστάτες προς την ίδια κατεύθυνση των διεκδικήσεων. Ως μελλοντικοί δε Παιδαγωγοί δεν πρέπει ποτέ να ξεχνούμε ότι:
"Δεν είμαστε υπεύθυνοι μόνο γι' αυτό που κάνουμε αλλά και γι' αυτό που δεν κάνουμε" (Moliere)...
Με φιλικούς χαιρετισμούς....
Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι πρόσληψης εκπαιδευτικών. Ο ένας είναι μέσω των εξετάσεων του ΑΣΕΠ. Εκεί από όσους περάσουν τη βάση, έχουν απόλυτη προτεραιότητα όσοι έχουν παιδαγωγική επάρκεια, ανεξάρτητα από τον βαθμό τους. Ο δεύτερος τρόπος είναι μέσω προϋπηρεσίας. Από όσους έχουν προϋπηρεσία,έχουν απόλυτη προτεραιότητα όσοι έχουν παιδαγωγική επάρκεια. Για την περίπτωση που εξαντληθεί ο πίνακας αυτός έχει δημιουργηθεί και ένας πίνακας με αυτούς που δεν έχουν προϋπηρεσία αλλά απλά το πτυχίο. Από αυτούς πάλι έχουν απόλυτη προτεραιότητα όσοι έχουν παιδαγωγική επάρκεια. Προφανώς, δεν είναι λογικό κάποιος χωρίς προϋπηρεσία να διοριστεί μέσω του δεύτερου τρόπου διορισμού, δηλαδή της προϋπηρεσίας, πριν από αυτούς που έχουν...
Θα ήθελα να θέσω κάποια ενδεικτικά της κατάστασης παραδείγματα για να αντιληφθούμε καλύτερα την αδικία σε βάρος των κατόχων Παιδαγωγικής & Διδακτικής Επάρκειας, που βρίσκονται στον Πίνακα Γ’(χωρίς προϋπηρεσία).
ΠΕ9 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ:
Σύνολο ατόμων στον Πίνακα Β’ (με προϋπηρεσία): 738
Τουλάχιστον τα μισά άτομα έχουν προϋπηρεσία κάτω των 4 μονάδων(λιγότερο δηλαδή από 4 μήνες).
ΠΕ12.01 ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΗΧ.-ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ-ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΙ:
Σύνολο ατόμων στον Πίνακα Β’ (με προϋπηρεσία): 156
Τουλάχιστον 50 έχουν προϋπηρεσία κάτω των 4 μονάδων.
ΠΕ14.04 ΓΕΩΠΟΝΟΙ-ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ & ΦΥΣ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ:
Σύνολο ατόμων στον Πίνακα Β’ (με προϋπηρεσία): 164
Τουλάχιστον 70 έχουν προϋπηρεσία κάτω των 4 μονάδων.
ΠΕ19-20 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ:
Σύνολο ατόμων στον Πίνακα Β’ (με προϋπηρεσία): 2.031
Τουλάχιστον 500 έχουν προϋπηρεσία κάτω των 4 μονάδων.
Προσθέτω δε το γεγονός ότι εκατοντάδες εξ’ αυτών έχουν προϋπηρεσία ολίγων και μόνο ημερών ή ακόμη και ελαχίστων ωρών!!!!
Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται είναι αν όλοι αυτοί δικαίως βρίσκονται σε πλεονεκτικότερη θέση από τους κατόχους Παιδαγωγικής Επάρκειας του Πίνακα Γ’(χωρίς προϋπηρεσία).
Ας μη ξεχνούμε δε πως από τις 30-6-2010 έχουν παύσει πλέον να καταχωρούνται προϋπηρεσίες στους Πίνακες.
Συνεπώς δημιουργείται και ένα παράδοξο, δηλαδή οι κάτοχοι Παιδαγωγικής Επάρκειας του Πίνακα Γ’, που ενδεχομένως φέτος να καταγράφουν προϋπηρεσία, θα συνεχίσουν και για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση έναντι εκείνων που έχουν ήδη καταταχθεί στον Πίνακα Β’, ακόμη και με ελάχιστες ώρες…
Έχω την εντύπωση πως πρόκειται για καραμπινάτη αδικία που με κάποιο τρόπο πρέπει να αποκατασταθεί.
Άλλωστε οι θυσίες, οι κόποι και οι αγωνίες όσων μοχθούν και ιδρώνουν για να αποκτήσουν Παιδαγωγική Επάρκεια δε νομίζω ότι μπορεί να εξισωθούν και να συγκριθούν με προϋπηρεσίες ορισμένων ημερών ή ακόμη και ελαχίστων ωρών!!!!
Πόσο δε μάλλον, να υπολείπονται αυτών!!!!
Τις δύο πρώτες εβδομάδες της σχολής, στα πλαίσια της γνωριμίας μας με τους εκπαιδευτές και προσπαθώντας να οριοθετήσουμε το ποιοι είμαστε και το τι κάνουμε , άκουγα σχόλια του στυλ….
«Πρέπει οι καθηγητές να ….»
«Πρέπει εμείς να…»
«Εμείς που επιμορφωνόμαστε θα…..»
«Φταίει το υπουργείο γιατί ….»
«Φταίει το σύστημα που ….»
«Φταίει η νοοτροπία των παλιών καθηγητών που ….»
… κοινός όλοι οι άλλοι εκτός από εμάς.
Τώρα, 3 μήνες μετά ακούω και βλέπω σχόλια που μέσα τους κρύβουν το …..
«Ας βολευτούμε εμείς και ……βλέπουμε»
«Τι με νοιάζει τι λες εσύ, εγώ έχω την άποψη μου και δεν με νοιάζει…»
«Εγώ δεν συμφωνώ έτσι απλά και δεν σας δίνω και λογαριασμό γιατί …»
«Τι με νοιάζει για τους άλλους, τι με νοιάζει για την παιδία; Εγώ στους πίνακες θέλω να μπω»
«Έλα να τελειώνουμε ….πήγε 7 και 20!!!!»
Νομίζω είμαστε άξιοι συνεχιστές του «πτωχευμένου» συστήματος!!!
Ένας ακόμα Ανώνυμος με τον οποίο θα διαφωνήσουν και οι δύο προηγούμενοι ανώνυμοι!! (είδατε βρε… σας έκανα να συμφωνήσετε στο ότι διαφωνείτε μαζί μου)
θα ήταν πάρα πολύ ωραίο να μπορούσαμε να λύσουμε τα προβλήματα τις αδικίες και τις αστοχίες του εκπαιδευτικού συστήματος συνολικά....
Επειδή όμως αυτό είναι αδύνατο, περιοριζόμαστε στα πλαίσια που μας παρέχουν οι εμπειρίες μας και οι προσωπικοί μας αγώνες.
Μεταξύ αυτών των εμπειριών, των θυσιών και αγώνων βαρύνουσα θέση κατέχει η παρούσα εκπαίδευσή μας στην ΑΣΠΑΙΤΕ.
Συνεπώς αν θέλουμε να σεβόμαστε τον εαυτό μας και τις προσπάθειές μας, είμαστε υποχρεωμένοι να "υπερασπιζόμαστε" τα δικαιώματα (κατωχυρωμένα ή μη) των αποφοίτων της Σχολής. Σε αντίθετη περίπτωση δεν υπάρχει και κανένας λόγος συμμετοχής μας στην παρούσα εκπαίδευση της απόκτησης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.
Το να τίθενται συγκεκριμένοι, δίκαιοι, σύννομοι και πάνω απ΄όλα αξιοκρατικοί κανόνες σ' ένα εκπαιδευτικό σύστημα δε σημαίνει ότι είναι αυτό που μας βολεύει, αλλά αυτό που επιβάλλεται.
Αντιθέτως για να μιλήσουμε και για την ταμπακιέρα το να κάνουμε κάποιες ωρίτσες στην Ενισχυτική διδασκαλία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης(επειδή ήταν γνωστός ο Δντης) και να καταχωρούμαστε στους έχοντες διδακτική εμπειρία(τρομάρα μας) του Πίνακα Β' δε νομίζω πως είναι ότι πιο ηθικό και αξιοκρατικό....
Αν είναι δυνατόν ... στο παραπροηγούμενο σχόλιο ...
«Τι με νοιάζει για τους άλλους, τι με νοιάζει για την παιδία; Εγώ στους πίνακες θέλω να μπω».......
ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΕ ΕΨΙΛΟΝ ΓΙΩΤΑ
Κάποιου του έδειχναν το δάσος και αυτός έβλεπε το δάχτυλο αγαπητέ/ή προηγούμενε
Εκτός από αυτούς που κάνανε 2-3 ώρες μάθημα λόγω γνωριμίας με τον διευθυντή, υπάρχουν και εκατοντάδες άλλοι που άφησαν οικογένειες και παιδιά για 4-5 ή παραπάνω χρόνια για να δουλεύουν ωρομίσθιοι σε νησιά ουσιαστικά πληρώνοντας για να δουλέψουν. Επομένως, μη τους βάζουμε όλους στο ίδιο τσουβάλι!
Επειδή σ' αυτή την κοινωνία που ζούμε "Κανείς δεν παίρνει ό,τι αξίζει αλλά ό,τι διεκδικεί" (εφόσον βέβαια έχει τα νόμιμα προσόντα ) καλό θα ήταν να ασχοληθούμε λίγο με την ουσία και το περιεχόμενο της ενδιαφέρουσας και τεκμηριωμένης πρότασης που μας αφορά, αφού αναδεικνύει ακόμη περισσότερο την αξία της Παιδαγωγικής Επάρκειας.
Δεν είναι άλλωστε λίγοι εκείνοι που την επιβουλεύονται και σκαρφίζονται τρόπους για να την ξεπεράσουν. Γι’ αυτό όπως λέει και μια Ελληνική Παροιμία:
Δείρε τονε για τ' αβγό, να μη σου πάρει και την κότα.
Ας καταθέσουμε λοιπόν κάθε τι που θα βελτιώνει και θα ισχυροποιεί ή ακόμη και θα συμπληρώνει με επιχειρήματα το περιεχόμενο της πρότασης....
Η άποψη του τελευταίου φίλου-ης είναι μια βάση προβληματισμού, πλην όμως μάλλον αποτελεί εξαίρεση αν μελετήσουμε προσεκτικά τους πίνακες. Άλλωστε το 7ο κατά σειρά σχόλιο είναι καταλυτικό και δικαιώνει την άποψη του συντάκτη.
Φιλικά και συναδελφικά…
Post a Comment